توضیح مسائل فقهی پرکاربرد

آموزش مجازی معارف قرآن و اعتقادات

نظر ۴ مرجع درباره حکم خاص فرستادن صلوات در حال نماز

سه شنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۶:۳۳ ب.ظ
فضیلت فرستادن ذکر صلوات بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به گونه‌ای است که علما و مراجع تقلید حکم استحباب آن را هنگام خواندن نماز صادر کرده‌اند.

به نقل از رساله‌های توضیح‌المسائل، 4 تن از مراجع در پاسخ به استفتائی درباره حکم شنیدن نام پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در حال نماز این‌گونه پاسخ داده اند: 

 

 

نام مراجع

پاسخ در توضیح المسائل یا استفتا

 

آیت الله خامنهای

 هر وقت انسان اسم مبارک حضرت رسول الله صلى الله علیه و آله مانند محمد و احمد یا لقب و کنیه آن جناب را مثل مصطفى و ابوالقاسم بگوید یا بشنود اگر چه در نماز باشد، مستحب است صلوات بفرستد.

آیت الله مکارم شیرازی

 واجب نیست ولی مستحب است.

 

آیت الله سیستانی

 هر وقت انسان اسم مبارک حضرت رسول صلى‏الله‏علیه‏و‏آله‏ را مانند محمد و احمد، یا لقب و کنیه آن جناب را مثل مصطفى، و ابو القاسم بگوید یا بشنود، اگر چه در نماز باشد، مستحب است صلوات بفرستد.

 

آیت الله مظاهری

هر وقت انسان اسم مبارک حضرت رسول‏ صلى الله علیه و آله مانند محمّد و احمد، یا لقب و کنیه آن جناب مثل مصطفى و ابوالقاسم را بگوید یا بشنود، گرچه در نماز باشد، مستحب است صلوات بفرستد.

 


اللهم صل علی محمد وآل محمد.
اللهم صل علی سیدنا وحبینا محمد وآله
ما اختلف الملوان تعاقب العصران کر الجدیدان استقبل الفرقدان بلغ روحه وارواح اهل بیت منا تهیت والسلام
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی